ظروف-مسی

همه راه های تمیز کردن ظروف مسی

5/5 - (7 امتیاز)

ظروف مسی همیشه از ظروف مورد علاقه ی خانم‌ها یاصیل ایرانی بوده. علاوه بر زیبایی و با ارزش بودن این ظروف، خواص مفید آن در پخت غذا هم بسیار مورد تاکید است.

اما مسئله‌یی که گاهی اوقات تبدیل به یک معضل میشود، تمیز کردن این ظروف است. عده ای تصور می کنند که فقط با سابیدن می توانند این ظروف را تمیز کنند و چون این کار یک پروسه طولانی و خسته کننده است، ترجیح می دهند از ظروف مسی تنها به عنوان یک شئ آنتیک و دکوری در ویترین هایشان استفاده کنند.

حالا ما به شما چند راه ساده و سریع برای برق انداختن ظروف مسی آموزش می دهیم. پس با خیال راحت توی ظرف های مسی تان غذا بپزید ونوش جان کنید و نگران تیره و کدر شدن آنها نباشید.

تمیز کردن با آب ماست:

حتما برایتان پیش آمده که چندین بار در طول هفته، آب جمع شده روی ماست توی یخچال را دور می ریزید. بهتر است این بار که تصمیم گرفتید آب روی ماست را خالی کنید، آن را برای تمیز کردن ظرف های مسی کنار بگذارید.اسکاچ ابری را در آب ماست فرو کنید و بعد آرام روی دیواره ظرف مسی بکشید. بلافاصله متوجه تغییر رنک ظرف می شوید. این کار را با حوصله انجام دهید تا همه نقاط ظرفتان آغشته به آب ماست بشود. بعد با یک اسفنج سخت تر همه جا را حسابی برق بیندازید.

تمیز کردن با آبلیمو و نمک:

مقدار کمی آب لیمو و نمک را مخلوط کنید و به همان ترتییبی که در بالا توضیح دادیم ظروفتان را برق بیندازید.

تمیز کردن با سرکه:

مقدار کمی سرکه نیز می تواند به راحتی توی تمیز کردن ظرف های مسی به شما کمک کند. برای این کار حتما از دستکش استفاده کنید.

تمیز کردن با اسپری های گاز پاک کن:

اسپری های تمیز کننده ی اجاق گاز و سطوح استیلکه حاوی سرکه یا جوهر لیمو هستند هم یکی از مواردی است که به شما کمک می کند. ازفاصله ی 20 سانتی متری محلول را روی ظرف اسپری کنید و چند لحظه بعد با یک اسفنج سخت بشویید.

ظروف را بعد از آبکشی با یک پارچه تمیز نخی خشک کنید.

از همه روش هایی که ذکر شد برای تمیز کردن ظروف و مجسمه های برنجی نیز می توانید استفاده کنید.