دکوراسیون شیک

باید های مهم در داشتن دکوراسیون داخلی شیک

5/5 - (7 امتیاز)

حتما شما هم به داشتن دکوراسیونی زیبا و خانه ای شیک علاقه فراوانی دارید اما نمیدانید از کجا و چگونه برای زیبا شدن خانه خود اقدام کنید . ما به شما در این کار کمک میکنیم . 

در اینجا نکاتی مهم درباره ی باید های  طراحی دکوراسیون داخلی منزل در اختیار شما قرار میدهیم :

تعادل بین وسایل قدیمی و جدید را برقرار کنید :

یکی از راه های دکوراسیون زیبا  تعادل برقرار کردن بین وسایل قدیمی و جدید است برای مثال اگر دکوراسیون منزل شما به سبک مدرن است شما میتواند از یک ساعت قدیمی در منزل خود استفاده کنید .

رعایت این نکته بسیار جلب توجه میکند یا حتی برعکس اگر دکوراسیون سنتی دارید در میان کلکسیون ظروف قدیمی و عتیقه خود از وسایل مدرن به صورت ترکیبی استفاده کنید .

تضاد بین وسایل چوبی و فلزی :

اگر احساس میکنید قسمتی در خانه شما بی روح و سرد است میتوانید با کمک گرفتن از عناصر طبیعی چون : چوب ، گل و گیاه و…  این مشکل را حل کنید . حتی اگر دکوراسیون مدرنی دارید هم میتوانید از گل و گیاه در منزل خود استفاده کنید فقط شرط انجام این نکته رعایت تعادل در انجام این کار است . 

برای مثال : استفاده از یک گلدان گل در آشپز خانه بسیار خیره کننده است ، حتی در دکوراسیون سنتی نیز که در میان وسایل آنها چوب بیشتر به کار رفته نیز استفاده از گل و گیاه طراوت و شادابی خاصی به فضا میبخشد .

تمرکز روی یکی از دیوار های منزل :

شما میتوانید یکی از دیوار های خانه خود را انتخاب کرده و آن را کاغذ دیواری یا رنگی متفاوت از دیوار های دیگر بزنید . این روش باعث میشود که آن قیمت مرکز توجه قرار گیرد .

برای اتاق های کوچک تر نیز شما میتوانید رنگ سقف را متفاوت انتخاب کنید ، این نکته باعث میشود نگاه ها بیشتر به سمت بالا برود و فضا بزرگ تر به بنظر برسد .

در مد زیاده روی نکنید :

اگر از دکوری که به تازگی مد شده خوشتان آمده و سعی دارید که این دکور را در منزل خود اجرایی کنید هیچ اشکالی ندارد اما در انجام این روش ها نباید زیاده روی کرد ! سعی کنید این تغییرات را در فضای کوچکی انجام دهید.

برای مثال : اگر مبل با پارچه های گل دار مد شده شما مجبور نیستید که کل مبل را تغییر دهید ، میتوانید فقط پارچه کوسن های مبل را گل دار کنید این کار باعث میشود که اگر در آینده دوباره قصد تغییر دکوراسیون داخلی را داشتید این را به راحتی و با هزینه کمتری انجام دهید .

از مبل با کیفیت استفاده کنید :

اگر قرار است که شما هزینه ای را برای خرید مبل پرداخت کنید ، بهتر است با صرف کمی هزینه بیشتر مبل با کیفیت تری را خریداری کنید . مبل های شما میزبان میهمان های شماست و شما با رعایت  نکته گفته شده میتواند مدت طولانی تری از مبل های خود استفاده کنید .

شما میتوانید نکات منفی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل را در اینجا مطالعه کنید .