فواید روزه داری

فواید روزه داری از معتبرترین سایت و ژورنال های علمی جهان

در اسلام و حتی طب سنتی از فواید روزه گرفتن و فواید روزه داری بسیار گفته شده است اما شنیدن فواید روزه گرفتن از یک سایت و یا روزنامه غیر اسلامی شنیدن داره . در پایین به بخشی از این مطالب که …

5/5 - (7 امتیاز)

در اسلام و حتی طب سنتی از فواید روزه گرفتن و فواید روزه داری بسیار گفته شده است اما شنیدن فواید روزه گرفتن از یک سایت و یا روزنامه غیر اسلامی شنیدن داره . در پایین به بخشی از این مطالب که در روزنامه و پایگاه های اطلاع رسانی خارجی بیان شده اشاره میکنیم.

فواید روزه گرفتن
فواید روزه داری از دید سایت Nature

فواید روزه داری از دید مجله (نیچر) Nature :

برای درمان سرطان خون نیاز به روش های جدیدی است. یکی از این روش ها رژیم های غذایی محدود از جمله “روزه داری” است. روزه داری میتواند در پیشگیری و درمان بعضی از انواع تومورها در نظر گرفته شود.

فواید روزه گرفتن
فواید روزه داری از دید سایت ScienceDaily

فواید روزه برای بدن از مجله (ساینس دیلی) ScienceDaily :

مطالعات نشان میدهند که رژیم غذایی کم کالری و متعادل از نظر پروتئین همانند “روزه داری” نه تنها باعث تعادل وزن میشود بلکه سم موجود در بدن را به شکل PCBs ازاد میکند و باعث افزایش سلامت قلب و کاهش استرس اکسیداتیو میشود.

مطالعات نشان میدهند که از فواید روزه داری برای افراد دیابتی و بیماران قلبی و عروقی کمک به تنظیم انسولین و کاهش گرفتگی های عروقی است.
روزه داری برای بیمارن مبتلا به صرع نیز میتواند بسیار مفید است.


اینها تنها بخشی از فواید روزه داری برای بدن انسان است. که در سایت ها و مجلات غیر مسلمان به چاپ رسیده است.

مطالب دیگر:

– طرز تهیه فالوده سیب، درمان تپش قلب و افسردگی

– درمان فشار خون بالا در طب سنتی بدون دارو/ درمان خانگی

– احکام روزه در دوران بارداری و شیردهی – مطابق استفتائات حضرت امام خمینی(ره)

برای جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان چه کنیم؟

نوشیدن عرق کاسنی در سحری ؛ یکی از بهترین راه های جلوگیری از تشنگی در طول مدت روزه داری است.

عرق کاسنی ضد عطــش و حرارت بدن، ضد سستی و رنگ پریدگی بوده و تصفیه کننده خون و شستشو دهنده کبد نیز هست !

پی نوشت:

توصیه می شود شربتی با استفاده از تخم خرفه و عرق کاسنی تهیه و با نوشیدن آن در افطار و سحر از رطوبت حاصله و خاصیت ضد عطش آن بهره مند شوید.

روزه داری یکی از مظاهر امساک و انضباط می باشد و روزه دار منضبط می گردد تا یک مدل از غذا خوردن را رعایت نماید، علما که دارای عمرهای طولانی تری نسبت به عوام هستند نیز همگی اهل یک امساک و انضباط هستند و خود را ملزم به رعایت چارچوبها و تدابیر مربوط به مسائل جسمی و روحی می دانند.

از فواید روزه داری می‌توان به این مورد اشاری کرد که چنانچه روزه‌ داری بر اساس اصول کلی بهداشتی انجام شود، باعث ایجاد تعادل در چربی‌های خون، کاهش وزن اضافی، دفع سموم بدن و تعدیل فشار خون می‌گردد و در کل وضعیت سلامت افراد بهبود چشم‌گیری خواهد یافت.