آیا می‌دانید برای درمان سرفه در طب سنتی چه راه حلی پیشنهاد شده؟

بر طبق متون طب سنتی، برای درمان سرفه شدید باید انواع آن را شناخت، سرفه انواع مختلفی دارد که به دو دسته تقسیم می شود. 1- سرفه ای که از تری است و دسته دوم 2- سرفه ای که از خشکی است. اگر …

5/5 - (7 امتیاز)

یکی از بخش های جدا نشدنی از بیماری و مخصوصا سرماخوردگی، سرفه است. برای درمان سرفه شدید همیشه نظرات و دستورات زیادی به ما پیشنهاد میشود، از پزشکی مدرن و این شربت و آن قرص و … گرفته تا طب سنتی و این جوشانده و آن عصاره و … ولی همیشه باید به دنبال درمانی بود که در عین درمان سرفه عوارض کمتری داشته باشد. درمان سرفه در طب سنتی انواع مختلفی دارد، درمان سرفه تر و درمان سرفه خشک و درمان سرفه مزمن را در این مطلب بخوانید.

درمان سرفه در طب سنتی:

بر طبق متون طب سنتی، برای درمان سرفه در طب سنتی باید انواع آن را شناخت، سرفه انواع مختلفی دارد که به دو دسته تقسیم می شود. 1- سرفه ای که از تری است و دسته دوم 2- سرفه ای که از خشکی است. اگر این سرفه ها از تری بانشد، علامتش این است که با تشنگی همراه نیست و برای درمان آن، می‌توان با خوردن مربای بنفشه و یا با مالیدن روغن دانه صنوبر ویا روغن پسته یا روغن سوسن به زیر گلو آن را درمان کرد.

غذاهای که می‌تواند به درمان سرفه تر کمک کند:

انواع سوپ و سوپ شیر و سوپ جو، مربای بنفشه و چای و نبات.

مطالب مرتبط:

– گیاه دارویی مرزنجوش ، گیاهی ضد سرفه

– دمنوش های توصیه شده طب سنتی (قسمت اول)

– دیگر آنفولانزا نگیرید ! – پیشگیری و راه درمان آنفولانزا

– آش مخصوص سرماخوردگی، عفونت های تنفسی و هر نوع آنفولانزا

درمان سرفه خشک:

برای درمان سرفه خشک که علامت آن تشنگی است و فرد بیمار از سرمای هوا احساس لذت میکند می‌توان از جوشانده بنفشه و نیلوفر و دم الاخوین با خیار چنبر و شکر سرخ و بادام استفاده کرد.

درمان سرفه‌ شدید و مزمن :

زردک تقویت‌ کننده معده و تقویت‌ کننده کبد است. زردک برای درمان سرفه مزمن , سینه‌ پهلو و وجود خلط سینه و درد آن بسیار مفید است؛. همچنین زردک، مقوی و تونیک فوق‌العاده‌ای برای بیماران دچار ضعف عمومی بدن است و تقویت‌ کننده معده و کبدهای سرد است.

البته باید دانست که هضم زردک خام برای معده سخت است و بهتر است پخته آن استفاده شود به‌خصوص در کسانی که معده ضعیفی دارند.


درمان سرفه شدید و مزمن با مصرف زردک:

زردک برای درمان سرفه مزمن, سینه‌پهلو و وجود خلط سینه و درد آن مفید است؛ مقوی و تونیک فوق‌العاده‌ای برای بیماران دچار ضعف عمومی بدن است و تقویت‌کننده معده و کبدهای سرد است.

البته باید دانست که هضم زردک خام برای معده سخت است و بهتر است آن را بعد از پخت استفاده کنیم به‌خصوص در کسانی که معده ضعیفی دارند.