اوزون تراپی جدید ترین راه درمان دیسک و آرتروز – بدون جراحی

دردهای مفاصل کمر و دیسک کمر ودیسک گردن،از جمله دردهایی است که امروزه انسان با آنها درگیر است گسترش زندگی شهری و تغییر سبک زندگی و تحرک پایین و مشاغلی که بیشتر به صورت نشسته انجام …

5/5 - (7 امتیاز)

دردهای مفاصل کمر و دیسک کمر ودیسک گردن،از جمله دردهایی است که امروزه انسان با آنها درگیر است گسترش زندگی شهری و تغییر سبک زندگی و تحرک پایین و مشاغلی که بیشتر به صورت نشسته انجام می شود، آرتروز زانو و گردن، دردهای موضعی زانو، همچنین دیسک کمر و گردن دردهایی است که اغلب به دنبال درمان آنها با روشی غیر از جراحی هستیم. اوزون تراپی دیسک کمر و آرتروز و … یکی از روش های درمان بدون جراحی این دست بیماری ها است.

اوزون تراپی چیست؟

اوزون تراپی روش درمان موضعی دردهای ستون فقرات و مفاصل و غیره است که مدت‌هاست ابداع شده و در کشورهای دیگر استفاده می شود و چند سالی نیز هست که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد به این ترتیب که با تزریق گاز اوزون در محل مورد تشخیص پزشک پروسه درمان درد آغاز می‌شود.
اوزون تراپی با تزریق کورتون تفاوت دارد. و از طریق تزریق گاز اوزون توسط سرنگ های ظریف و مخصوصی انجام می‌شود. پیش از تزریق اوزون در محل مورد نظر بی حسی تزریق می شود و در مجموع درد این روش درمانی بسیار پایین و گاه بدون درد بوده است

گاز اوزون با داشتن خواص ترمیمی باعث درمان مفاصل می‌شود و اغلب در مورد دردهای زانو و آرتروز مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به معاینات و عکسبرداری ها از ناحیه درد و تشخیص میزان درگیری با عارضه به طور میانگین ۴ جلسه اوزون تراپی لازم است گاز اوزون با غلظت‌های مختلف و بسته به نوع نیاز بیمار تزریق می شود این گاز هیچ عارضه ای ندارد و عوارض سوء خاصی برای آن گزارش نشده است
از گاز اوزون همچنین در صنعت و در مواردی همچون سم‌زدایی و میکروب کشی و استریلیزاسیون استفاده می شود در حیطه پزشکی نیز مدت‌هاست از این گاز استفاده می شود و از خواص منحصر به فرد آن در درمان بیماری ها استفاده شده است.

مطالب دیگر:

– درمان قوز کمر با چند تمرین ورزشی ساده

– گودی کمر و درمان آن

– علت و درمان پوکی استخوان در زنان، استئوپروز چیست ؟

– در رختخواب هم می‌توان ورزش کرد؟!

نحوه عملکرد گاز اوزون در بدن

 اوزون با داشتن خاصیت ضد التهاب باعث بهبود درد مفاصل شده و با افزایش اکسیژن رسانی به بافت های آسیب دیده و تقویت جریان خون باعث جلوگیری از تخریب بیشتر مفاصل می شود همچنین روند ترمیم غضروف مفصلی را سرعت می‌بخشد.

 به این ترتیب گاز اوزون علاوه بر تسکین درد در درمان آرتروز نیز نقش بازسازی را نیز ایفا می‌کند و همچنین با کاهش التهاب باعث بهبود تاندون ها و آسیب های اطراف مفاصل می شود.

 از طریق تزریق اوزون در مفاصل دچار آرتروز و ساییدگی علاوه بر تسکین درد می توان آنزیم های خورنده مفصل را مهار کرده و باعث جلوگیری از پیشرفت بیماری شد.

درمان دیسک کمر با اوزون تراپی
درمان دیسک کمر با اوزون تراپی

استفاده از اوزون تراپی در درمان دیسک کمر

دیسک کمر نیز عارضه ای است که در صورت پیشرفت حتما نیاز به جراحی دارد و با توجه به طولانی بودن پروسه درمانی و جراحی و دوران نقاهت مسئله‌ای است که بیمار را با نگرانی های مختلف در خصوص وقت هزینه و غیره مواجه می کند.

 در صورتی که به موقع متوجه بیرون زدگی دیسک مهره هایتان شوید، می توانید با اوزون ترابی خیلی زود و پیش از آنکه به جراحی احتیاج پیدا کنید این عارضه را درمان کنید.
تشخیص اینکه این مورد درمانی برای شما مناسب است یا خیر به عهده پزشک است که بعد از گذراندن مراحل تشخیص بیماری از طریق ام آر آی یا نوار عصب و عضله مشخص میشود روش انجام این کار از نظر زمانی بسیار کوتاه بوده و با استفاده از نیدل های مخصوص و با راهنمایی دستگاه تصویربرداری سی آرم فلوروسکوپی، گاز در محل بیرون زدگی دیسک تزریق خواهد شد. به این طریق گاز با اثر گذاری بر روی اعضای بیرون زده دیسک باعث جمع شدن آن و کاهش فشار دیسک از روی عصب نخاعی می شود.

عمل اوزون تراپی چگونه است؟

 عمل تزریق اوزون به صورت سرپایی و در شرایط استریل انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی وبستری ندارد و با گذشت حدود دوساعت بعد از تزریق، می توانید بیمارستان را ترک کنید. البته دست کم به ده روز استراحت احتیاج دارید و باید از فعالیت های غیر ضروری و حمل بار و رانندی و… پرهیز کنید.