میزان فطریه سال ۹۸

میزان فطریه سال ۹۸ چند تومان است ؟ (فطریه ۹۸)

آنچه به عنوان فطریه یا زکات فطره مطرح می شود عبارت است از میزان سه کیلوگرم از غلات که به عنوان قوت غالب مصرف می شود این غلات برای کسانی که غالباً نان مصرف می کنند گندم و …

امتیاز دهید post

آیا میدانید فطریه چیست و میزان فطریه سال ۹۸ چقدر است ؟ (فطریه ۹۸ ) : آنچه به عنوان فطریه یا زکات فطره مطرح می شود عبارت است از میزان سه کیلوگرم از غلات که به عنوان قوت غالب مصرف می شود این غلات برای کسانی که غالباً نان مصرف می کنند گندم و برای مصارف دیگر می‌تواند برنج ذرت خرما کشمش و غیره باشد زکات فطره یکی از فروع دین است که هر سال در روز عید فطر پرداخت میشود.

میزان فطریه سال ۹۸ چند تومان است ؟

هر ساله چند روز پیش از عید فطر میزان فطریه آن سال توسط علما به دقت محاسبه شده و به اطلاع مردم عزیز می‌رسد.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی :

بر اساس اعلام دفتر آیت الله العظمی گلپایگانی، میزان فطریه 98 معادل یک صاع (۳ کیلوگرم) گندم یا برنج به عنوان قوت غالب است.
– کفاره روزه غیر عمدی، برای هر روز،معادل یک مد (حدود ۷۵۰ گرم) طعام مثل گندم یا برنج و کفاره عمدی، برای هر روز، برابر با اطعام شصت مسکین، به ازای هر نفر یک مد (حدود ۷۵۰ گرم) طعام مثل برنج یا گندم خواهد بود.
– چرا که قیمت برنج و گندم در هر شهر متفاوت است هر فرد می‌تواند مبلغ معادل یک مد را محاسبه و پرداخت نماید.

فطریه سال ۹۷ میزان فطریه سال ۹۷ بر اساس اعلام دفتر مراجع حدود ۸ هزار تومان بود که در سال جاری در روز عید فطر و طبق قیمت های جدید غلات محاسبه و اعلام خواهد شد.

مطالب دیگر:

– کفاره چیست ؟

– فطریه مهمان بر عهده کیست ؟

– طرز تهیه دونات مرغ ، یه غذای خوشمزه و سریع

– ژله نسکافه ای – پاناکوتا نسکافه ای – بهترین دسر برای پذیرایی از مهمانان

فطریه به چه کسانی واجب است؟

فطریه برای هر کسی که فقیر نباشد واجب است و باید مبلغ فطریه را برای همه اعضای خانواده‌اش و افراد تحت تکفلش پرداخت کند.

چه زمانی باید فطریه داد:

میزان فطریه ۹۸ را باید از غروب عید فطر تا ظهر روز عید به مستمند و نیازمند بپردازید و چنانچه در این مدت نیازمندی پیدا نکردید مبلغ را کنار گذاشته و بعد از یافتن مستحق و یا از طریق صندوق های کمیته امداد و خیریه های معتبر پرداخت کنید.

فطریه را باید به چه کسی داد فطریه باید صرف مستمندان و نیازمندان شود و پرداخت آن به موسسات خیریه که محدوده فعالیت آنها مشخص نیست و اعلام نمیشود که در چه مصارفی خرج می شود جایز نیست.