تشخیص برنز اصل از تقلبی

اگر نحوه تشخیص برنز اصل از تقلبی را ندانید “حتما سرتان کلاه” می رود ؟

2.7/5 - (12 امتیاز)

اصلی ترین دلیل خرید لوستر برنزی در واقع محبوبیت فلز برنز است وگرنه لوستر هایی با جنس های دیگر قیمت های بسیار نازل تری در بازار دارند. حالا که هم دلایل خرید لوستر مشخصه و هم دلایل محبوبیت یک لوستر.وقت آن است که برای تشخیص لوستر برنزی اصل از تقلبی و نحوه تشخیص برنز اصل از تقلبی چند نکته مهم رو یاد بگیریم. از اونجا که این عمل یک کار تخصصی است. در این مطلب به بررسی نکات اون می‌پردازیم.

تشخیص برنز اصل از تقلبی = تشخیص لوستر برنز اصل از تقلبی

الان که قرار بر این شد که در مورد تشخیص جنس لوستر و فلز برنز صحبت کنیم. باید بدونید که تشخیص برنز اصل از تقلبی موارد جالبی وجود داره که مشتاقیم بهتون بگیم.

در مجموع  برنز و یا لوستر برنزی حس بسیار خوبی را به مردم می دهد؛ چراکه فلز برنز جز دسته فلزات مرغوب و گرانبها محسوب می‌شود و داشتن لوستری با ساخته شده از برنز حس قدرت را در انسان بر می انگیزاند.

فلز برنز آلیاژی از ترکیب فلز مس و قلع است که از چند هزار سال پیش تا کنون در ساخت قطعات و لوازم فلزی در دنیا استفاده می‌شد ولی در اصل لغت برنز برای بخش زیادی از آلیاژهای مس استفاده می‌شود، که آلیاژ برنج هم در این دسته است.

برای تشخیص برنز اصل باید خوب دقت کنید که فلز برنز و برنج هر دو از آلیاژهای فلز مس هستند. به این خاطر اسم مشابه یکدیگر هم دارند. همین موارد باعث شده که یه نکته بین مردم به اشتباه وجود داشته باشه که در واقع همه لوسترهایی که شما به اسم برنز خریداری می کنید از همان فلز برنج ساخته شدن و فروشنده ها میگن لوستر برنزی!

چرا به لوسترهای برنجی میگویند برنزی؟

اما دلیل جابجا شدن این دو تا اسم این نیست که فروشندگان بخواهند لوستر برنجی را جای لوستر برنزی به مردم بفروشند و سرشان کلاه بگذارند. بلکه دلیل استفاده آنها از برنج در لوسترها چندین نکته مثبت این فلزه است که دلیل استفاده ان در ساخت لوستر است که می‌شود به این موارد اشاره کرد:

  • فلز برنج انعطاف پذیری بیشتری نسبت به فلز برنز دارد و در ریختگری، کار تولید کننده راحت تر است.
  • رنگ برنج نسبت به برنز طلایی تر است و جذاب تر به نظر می‌رسد.
  • مقاومت فلز برنج در برابر کدر و اکسید شدن بسیار بالاتر از برنز و بعد از طلا و پلاتین و نقره در رده چهارم قرار دارد.
  • قیمت فلز برنج و لوستر های برنجی به مراتب پایین تر از برنز است.

این نکات باعث محبوبیت این فلز در تولید لوستر در بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان شده است.

با توجه به این نکاتی که گفته شد بهتره در ساخت لوسرت از فلز برنج به جای برنز استفاده بشه تا لوستر شما همیشه جلوه و جذابیت خود را حفظ کند و مثل روز اولی که خریداری کردید شفاف و براق باشد.

تفاوت ظاهری برنج و برنز در تشخیص برنز اصل از تقلبی می‌تواند به ما کمک کند که در تصاویر زیر کاملا ملموس است.

حتما بخوانید :

باید های مهم در داشتن دکوراسیون داخلی شیک

۷ نکته که باید در مورد دکوراسیون منزل بدانید

برنج
برنز

فلز هایی که نباید در ساخت لوستر استفاده شوند و روش تشخیص آنها :

تا اینجا درباره تشخیص برنز اصل از تقلبی و تشخیص جنس لوستر برنزی از برنجی اشاره کردیم، حالا اجازه بدهید که درمورد چند فلز دیگر که در تولید لوستر معمولا مورد استفاده قرار می گیرند صحبت کنیم , تا یک موقع به جای لوستر برنجی لوسترهایی با جنس های دیگر ( که کلا با یه فلز دیگه ساخته شده اند ) را به شما نفروشند!

آهن: بدترین فلزی که می‌شود در ساخت لوستر استفاده کرد آهن است. به دلیل آنکه این فلز با وجود کمترین رطوبتی زنگ می‌زند و اکسیده می‌شود. برای تشخیص جنس لوستر آهنی فقط کافیست که آهنربا را به آن نزدیک کنید و بعد از کاملا واضح است.

آلومینیوم: این فلز در ساخت لوستر مورد استفاده قرار می‌گیره ولی محصول تولید شده از لحاظ کیفیت اصلا با محصول تولید شده از فلز برنجی قابل مقایسه نیست. برای اینکه متوجه بشوید که یک لوستر از آلمینیوم ساخته شده کافیه به وزن بسیار پایین آلمینیوم توجه کنید. که بسیار کمتراز فلز بزنج یا برنزه. 

زاماک: اگر برای ساخت لوستر از آلیاژ زاماک  (به جای برنج یا برنز) استفاده شود، کار تشخیص مشکل خواهد شد، چون نه آهنربا به آن می چسبد و نه وزن این فلز کتر از برنج و برنز است. اما نکته اینجاست که رنگ زاماک روشن است و تقریبا متمایل به سفید است. با این اوصاف برای تشخیص برنز اصل یا برنج از زماک تنها راه آن تراشیدن یا خراش دادن بدنه لوستر است! در صورتیکه رنگ قسمت خراشیده شده همرنگ سطح فلز به کار برده شده برنج یا برنز و اگر رنگی غیر از آن باشد جنس لوستر برنج نیست و احتمال زماک است.

تشخیص جنس لوستر
تشخیص برنز اصل

سایر موارد موثر در محبوبیت و دلایل خرید لوستر برنزی (برنجی) :

یه دلیل دیگه که موجب افزایش متقاضیان لوسترهای برنجی و کلاسیک میشه این است که :

کالاهای سنتی و کلاسیک مورد استقبال عمده ی مردم است. لوستر های برنجی هم به همین دلیل ساخته و استفاده می‌شوند، البته باید فراموش نکرد که تنوع شکل شاخه ها و شکل کریستال ها هر روز نسبت به دیروز بیشتر می‌شود.

اگر لوستر را برای استفاده در سالن و پذیرایی می خواهید طیف وسیعی از محصولات را می توانید انتخاب کنید (لوستر های ال ای دی، کریستالی، شاخه ای و…) اما با این همه توضیح که در بالا به عنوان تشخیص برنز اصل داده شد می‌توان به وضوح فهمید یکی از بهترین انتخاب ها یک لوستر بنزی کلاسیک است.

ایا فلز برنج به اهنربا میچسبد ؟

خیر ، اگر آهنربا جذب کالا شد ، قطعا از آهن ساخته شده است و سپس با برنز روکش شده است و البته همیشه به همین سادگی هم نیست . زیرا اهنربا به زاماک نیز نمیچسبد .