روشن شدن پوست

بهترین روش سفید شدن پوست در کمترین زمان

از آنجایی که دستها و پاها اغلب بدون پوشش و در معرض آلودگی ها و نورهای مضر قرار دارند، بیشتر دچار تیرگی می شوند. بنابراین اغلب پیش می آید که دنبال راه حلی برای سفید شدن پوست و سفید شدن پوست …

5/5 - (7 امتیاز)

از آنجایی که دستها و پاها اغلب بدون پوشش و در معرض آلودگی ها و نورهای مضر قرار دارند، بیشتر دچار تیرگی می شوند. بنابراین اغلب پیش می آید که دنبال راه حلی برای سفید شدن پوست و سفید شدن پوست دستها و پاهایی درخشان و شفاش شدن آنها هستید. در این مطلب شما را با چند راه حل اسان خانگی برای روشن سازی پوست دست و پا اشنا می کنیم.

لیمو و شکر:

یک لیمو را از عرض برش دهید و روی آن کمی شکر بریزید و روی پوست خود ماساژ بدهید. خاصیت اسیدی لیمو به عنوان یک سفید کننده ی طبیعی، باعث شفافیت پوست شما و از بین رفتن سلول های مرده می شود. این کار را به مدت ده دقیقه ادامه دهید و بعد پوست خود را بشویید. این کار را می توانید روی ارنج و زانوها نیز انجام بدهید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید

آب لیمو و عسل:

آب یک لیموی تازه را با مقداری عسل مخلوط کرده و روی قسمت های تیره ی پوست خود بمالید و پانزده دقیقه صبر کنید و بعد با اب ولرم بشویید. این کار را می توانید روزی یک بار انجام دهید.

نکته: بعد از استفاده از لیمو ممکن است در پوست خود احساس خشکی کنید. بنابراین بهتر است از یک مرطوب کننده ی مناسب استفاده کنید و تا چند ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

ماست:

ماست با داشتن اسیدلاکتیک در سفید کردن و برداشتن سلول های مرده ی پوست به شما کمک می کند. ماست را روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه بدهید حدود پانزده دقیقه بماند و بعد بشویید. همچنین می توانید از ترکیب مساوی ماست و گلاب و مقدار کمی گلیسیرین استفاده کنید. از این ماسک پیش از خواب استفاده کنید و اجازه بدهید در طول شب روی پوست شما باقی بماند و صبح آن را بشویید.

خیار:

همه با تاثیر مثبت خیار روی پوست آشنا هستید. خیار با داشتن ملانین، شما را از شر تیرگی های پوستتان خلاص می کند. برش های نازک خیار را روی پوست خود قرار هید و پانزده دقیقه صبر کنید وبعد آن را بردارید. گزینه ی دیگر ترکیب مقدار مساوی اب خیار و آب لیموی تازه است. این ترکیب را به مدت 115 دقیقه روی پوست خود گذاشته و بعد با اب سرد بشویید. همچنین ترکیب خیار و ژل آلوئورا تاثیر به سزایی در روشت سازی پوست دارد. این ترکیب را نیز باید به مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس تمیز کنید.

آلوئورا:

در چند سال اخیر حتما مقالات زیادی در خصوص خواص معجزه آسای آلوئورا خوانده اید. این گیاه دوست داشتنی با آن ژله ی شفاف و لزجش، سرشار از خواص مفید فراوان برای پوست و مو و زیبایی شماست. ماساژ دادن ژل تازه ی آلوئورا روی پوست باعث احیای رنگ پوست و مرطوب کردن آن می شود. بعد از استفاده از آلوئورا تا دو ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

پرتقال:

با پودر پوست پرتقال و مقداری ماست یک خمیر نرم و یک دست بسازید و به مدت 25 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. می توانید خمیر دیگری از ترکیب پودر پوست پرتقال و گلاب و مقدار کمی زردچوبه و عسل بسازید و روی پوستتان قرار دهید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

گوجه فرنگی:

ماساژ دادن گوجه فرنگی روی پوست نیز خاصیت سفید کنندگی دارد.

زردچوبه:

پودر زردچوبه را با مقداری شیر یا روغن زیتون بصورت خمیر درآورده و به مدت 20 دقیقه در نواحی تیره پوست خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.