درمان-اگزمای-پوستی

خارش پوست ممکن است باعث اگزمای پوستی شود – درمان اگزمای پوستی

اگزما یکی از بیماری های پوستی به شمار می رود که موجب التهاب خشکی خارج سوزش و در مواردی زخم و تاول در روی پوست می شود شدت بروز علائم در افراد متغیر بوده و همچنین در دوره های …

5/5 - (7 امتیاز)

اگزما یکی از بیماری های پوستی به شمار می رود که موجب التهاب خشکی خارج سوزش و در مواردی زخم و تاول در روی پوست می شود شدت بروز علائم در افراد متغیر بوده و همچنین در دوره های مختلف تغییر خواهد کرد. درمان اگزمای پوستی خیلی سخت نیست و حتی می توان در خانه با مواد در دسترس هم، اگزمای پوستی را درمان کرد که در انتهای همین متن به چندین روش درمانی را توضیح داده ایم.

دلایل ایجاد اگزمای پوستی چیست ؟

اگزما با نام علمی Atopic dermatitis اتوپیک درماتیت، دلایل مختلفی دارد از جمله:

  • سوابق ژنتیکی و خانوادگی
  • در معرض مواد سمی و حساسیت زا بودن
  • تعداد تماس بالا با یک ماده خاص که به مرور باعث واکنش دفاعی بدن میشود
  • تورم دست و پا و کاهش میزان گردش خون در مویرگ ها
  • عفونت های قارچی
  • زخم و خراش مکرر روی بدن
  • خشکی پوست
  • شوره سر و صورت

علائم اگزمای پوستی چیست ؟

اگزما غالباً با خارش شدید و طولانی اعضای بدن شروع می شود این خارش دست رفته شدید تر شده و پوست دچار قرمزی برآمدگی یا تاول های حاوی مایع قرمز روشن می‌شود.
خارش شدید و طولانی مدت را می توان اصلی ترین نشانه ی اگزمای پوستی دانست اما اگزما به طور قطعی توسط پزشک و معاینه دقیق و گوهر نمونه برداری از ضایعات روی پوست قابل تشخیص است.

آیا اگزما مسری است؟

اگزما به هیچ عنوان مسری نیست اما نوع خاصی از آن که در اثر عفونت های قارچی و باکتریایی رخ می دهد ممکن است باعث بروز بیماری در افراد دیگر نیز بشود.

مطالب دیگر:

– از بین بردن جوش + تاثیرات شگفت انگیز یخ بر پوست + نکات مهم

– بهترین روش سفید شدن پوست در کمترین زمان

درمان اگزمای پوستی :

مهم ترین چیز برای بیمار مبتلا به اگزما کاهش خارج از چرا که خارج برای بیماران مبتلا به اگزما بسیار دردناک و غیرقابل تحمل می‌شود برای این منظور اغلب پزشکان توصیه می کنند که با محلول رقیق شده سرکه با آب ولرم بدن را شسته و سپس بدن را در معرض بخار قرار دهند همچنین می‌توانند بعد از شستشو برای خشک کردن بدن از پنکه استفاده کند کرم ها و لوسیون های مختلفی نیز وجود دارد که به نرم شدن و کاهش درد و خارش پوست کمک می کند در صورت نیاز پزشک کورتیزول تجویز خواهد کرد.

درمان-اگزمای-پوستی-در-خانه-با-روغن-زیتون-و-آلوئورا

درمان اگزمای پوستی در خانه:

درمان اگزمای پوستی با مالیدن روغن نباتی یا وازلین در نواخی خشک و حساس پوست

ریختن مقداری روغن زیتون یا روغن نباتی در وان آب گرم و حمام کردن با آن این موضوع باعث رفع خشکی پوست و حفظ رطوبت پوست و التیام نقاط آسیب دیده می‌شود. اضافه کردن نمک اپسوم و روغن اسطوخودوس نیز باعث کاهش خارش و درد میشود.

با مصرف روزانه حداقل یک قاشق چای خوری زردچوبه در غذاهایتان، که سرشار از آنتی اکسیدان است می توانید زمان التیام را کوتاه تر کنید.

مالیدن سرکه سیب نیز باعث التیام و عفونت زدایی میشود.

با خوردن بذر کتان که سرشار از امگا3 و اسیدهلی چرب است به التیام پوست کمک زیادی میکند.

ژل آلوئورا نیز یک روش درمانی ارزان و آرام بخش است.