آیا زایمان طبیعی سوم راحت تر است؟

آیا زایمان طبیعی سوم راحت تر است؟

3.9/5 - (21 امتیاز)

اگرشما جزو مادرانی هستید که برای بار سوم باردار شدید احتمالا با سوالاتی مانند آیا بچه سوم زودتر به دنیا میاد؟ زایمان طبیعی سوم چقدر طول میکشه؟ مواجه شده اید. در ادامه با ما همراه باشید تا به این موضوعات پرداخته و آن ها را بررسی کنیم.

آیا بچه سوم زودتر به دنیا میاد؟

شما وقتی بچه دوم یا سوم خود را باردار میشوید از تجربه بیشتری برخوردار هستید و همین امر میتواند بر دوران بارداری و زایمان شما موثر باشد و در کل ممکن است در علائم و عوارض زایمان طبیعی شما تفاوت های بسیاری اتفاق بیوفتد به طور مثال: مادر امکان دارد حس کند که سر جنین دیرتر از بارداری اول به لگن وارد شده است.

در بارداری دوم و سوم این احتمال وجود دارد که انقباضات زودتر و قوی تر رخ دهد و دهانه رحم نیز زودتر باز شود. به صورت کلی باید بگوییم که برای زایمان طبیعی بچه های بعدی احتمالا سر نوزاد از کانال زایمان راحت تر عبور خواهد کرد.

و این موضوع به این دلیل است که قبلا دیواره های الاستیک ویگانا در زایمان اول شما کشیده شده است.

زایمان طبیعی چقدر درد دارد؟

احتمالا زایمان شما برای دفعات دوم و سوم راحت تر میباشد. مادرانی که بار اول زایمان میکنند مرحله ابتدایی فعال زایمان (وقتی که دهانه رحم از چهار سانت به ده سانت میرسد) به صورت معمولی حدودا هشت ساعت به طول می انجامد اما برای زایمان دوم و سوم این زمان به حدود پنج ساعت میرسد.

این نکته نیز قابل ذکر است که مرحله هل دادن یا زور زدن در زایمان اول حدود سه ساعت طول میکشد که این زمان در زایمان های بعدی به حدود دو ساعت کاهش پیدا میکند.

در اخر میتوان گفت که زایمان های دوم و سوم احتمالا زودتر رخ میدهند و اینکه مراحل نهفته زایمان نیز سریعتر پیش میرود و انقباضات زودتر شدت میگیرند. همچنین به خاطر بالا بودن آمادگی بدن میزان عوارضی که ممکن است برای نوزاد و مادر در زایمان طبیعی رخ دهد کاهش پیدا میکند و درصد بروز مشکلاتی مثل اپیزیوتومی در زایمان طبیعی نیز کاهش میابد.

مطالب پیشنهادی:

بارداری طبیعی چند هفته است؟

درد زایمان از چند هفته شروع میشود؟ (در زایمان های دوم و سوم)

از لحاظ جسمی حدودا یک ماه زودتر از اولین زایمانتان حس کشیده شدن و کشش را احساس میکنید و این موضوع به این دلیل است که در زایمان قبل یکبار رحم و رباط های حمایت کننده کشیده شده اند.

نمیتوان به طور قطعی گفت اما طبق مشاهدات معمولا نوزاد دوم و سوم زودتر به دنیا می آید زیرا بدن شما تجربه اولش نیست و یکسری از عضله های شکم و رحم مقداری شل تر هستند به همین دلیل احتمالا زایمان زودتر انجام پذیرد.

چه زمانی برای زایمان سوم باید به بیمارستان بروم؟

وقتی به بیمارستان بروید که انقباضات شما حالت منظمی به خود گرفت و هر چهار دقیقه یکبار رخ داد و هر انقباض حدودا یک دقیقه به طول انجامید. به این نکته نیز توجه کنید که این الگو زمانی برای مدت طولانی رخ میدهد.