طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد

حریره بادام از مقوی ترین غذاهای کمکی نوزادن و کودکان است. متخصصین تغذیه باور دارند که حریره بادام می تواند علاوه بر نوزادان و کودکان برای افراد مسن نیز مفید باشد.چرا که این غذای بسیار ساده …

5/5 - (8 امتیاز)

حریره بادام از مقوی ترین غذاهای کمکی نوزادن و کودکان است. متخصصین تغذیه باور دارند که حریره بادام می تواند علاوه بر نوزادان و کودکان برای افراد مسن نیز مفید باشد.چرا که این غذای بسیار ساده، برای رشد استخوان ها و جلوگیری از پوکی و نرمی استخوان ها بسیار مفید است. همچنین حریره بادام غذایی سبک و کاملا زود هضم است که این ویژکی ها باعث می‌شود برای نوزادان و افراد مسن غذای مناسبی باشد. با مواد لازمی که در پایین ذکر شده می توانید مقدار کمی حریره بادام تهیه نمایید. در ادامه با دستور پخت وطرز تهیه حریره بادام برای نوزاد و افراد مسن همراه باشید.

مطالب دیگر:

– مراقبت از دندان شیری کودک

– بهترین روش تشویق کودک به غذا خوردن

– بازی با کودکان در خانه برای والدین شاغل

– بهترین زمان قطع شیر شب نوزاد، کی و چگونه ؟

بادام۳ عدد
شکر۱ قاشق چایخوری
شیر½ لیوان
آرد برنج۱ قاشق سوپخوری
آببه مقدار لازم

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد

در آغاز بادام ها را به همراه نصف لیوان آب درون یک کاسه کوچک ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم. بعد از اینکه آب کاملا بجوش آمد ۳۰ ثانیه صبر می کنیم و کاسه را از روی شعله بر می داریم. سپس در مرحله بعد بادام ها را با آب سرد آبکشی می کنیم.

در این مرحله از پخت حریره بادام، پوست بادام ها را جدا کرده و به همراه کمی شکر و ۶ قاشق غذاخوری آب ولرم به داخل مخلوط کن می ریزیم. مواد را کاملا مخلوط می کنیم تا یکدست شوند و مایعی شیر مانند به دست بیاید.

حالا مخلوط بدست آمده را داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم. و دوباره روی شعله قرار می دهیم. سپس حدود 15 دقیقه مخلوط بادام ، شیر و آب را روی شعله متوسط هم می زنیم. و در همین حین جداگانه آرد برنج را در شیر حل کرده و کم کم به مخلوط درون قابلمه اضافه می کنیم. هم زدن را ادامه می‌دهیم تا غلظتش شبیه به ماست شود.

در این مرحله قابلمه را از روی شعله برداشته و اجازه می دهیم تا حریره بادام کمی سرد شود.پس از سرد شدن حریره بادام آماده سرو است.

نکته :

در صورتی که حریره بادام تهیه شده بیشتر از نیاز شما بود. می‌توانید اضافه آن را تا حداکثر 2 روز در یخچال نگه داری کنید.